Bug z niedziałającym systemowym Push Email w Samsungu

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (oceń artykuł)
Loading...

Kupując smartfona z systemem operacyjnym Android zazwyczaj mamy do dyspozycji na starcie dwie wersje klienta pocztowego. Jedna to ta autorska od samego producenta, zaś druga to usługa Gmail od wielkiego Google. Na tym pierwszym elemencie teraz się skupimy bardziej, ponieważ jest on zabugowany.

Czasami to można odnieść wrażenie, że wszyscy klienci jesteśmy tak naprawdę milionowymi beta testerami. Można go rozpoznać po charakterystycznym kółku, które prezentuje w prawym-górnym rogu liczbę nowych wiadomości Email.

Reklama                                                             Czytaj dalej
  Wspolpraca PR/reklamowa z My mobile

Tak jest w urządzeniach Samsunga, najpopularniejszego producenta telefonów komórkowych na świecie. Błąd polegał na tym, że po pewnym czasie z bliżej niewyjaśnionych przyczyn przestaje działać funkcja Push Email, czyli powiadamiana o nowej poczcie w sposób podobny do klasycznych SMSów. W efekcie nie otrzymujemy już powiadomień, a obok ikonki poczty nie ma żadnej cyfry (ani tym bardziej kółeczka). Na szczęście jest bardzo proste rozwiązanie problemu.

Wystarczy wyczyścić dane (nie tylko sam cache) dla danej aplikacji poczty Email. Możemy tego dokonać w Menu > Ustawienia > Aplikacje > Zarządzaj aplikacjami > Zakładka Wszystkie > Szukaj (E-mail) > Wyczyść dane. Potem przy ponownym uruchomieniu domyślnego klienta zostajemy poproszeni o login i hasło, w efekcie znowu wszystko zaczyna działać poprawnie. Powiadomienia Push Email także. Podobną rzecz robiliśmy wcześniej przy okazji zmiany hasła konta Google na komputerze i późniejszych problemach występujących w telefonie z Androidem. Tam też dochodziło do aktualizacji naszych danych związanych z kontem.

Wielką zaletą smartfonów w stosunku do zwykłych telefonów komórkowych jest również fakt, że nawet zewnętrzne aplikacje potrafią działać w trybie Push Email. W przypadku słuchawek z Javą taka rzecz była zarezerwowana jedynie dla domyślnego oprogramowania producenta. W Sony Ericssonach był to element oprogramowania A200, z kolei na Nokiach z platformą S40 mieliśmy nawet program Java, który często sypał błędami charakterystycznymi dla tego właśnie języka programowania (Java Lang Error). To właśnie po takich rzeczach powstał artykuł o jednym wielkim programistycznym bugu w nawiązaniu do S40 Nokii.

(fot. Samsung/My mobile studio)

Przygotowane przez

jest autorem 11342 informacji na tej witrynie.



Skomentuj

  My mobile © 2008-2021. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt