PREMIERA: Błędne myślenie Google, czyli standard 720p nie jest jakością HD na YouTube

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (oceń artykuł)
Loading...

Pewną kontrowersję możemy spotkać na największym serwisie wideo świata. YouTube, bo o nim mowa nie traktuje standardu 720p jako jakości HD, co może bardzo mocno dziwić. Jest to oczywiście szkolny błąd firmy Google. Wystarczy nadmienić tutaj chociażby telewizory sprzed lat czarujące wówczas jakością obrazu w technologii HD TV (High Definition) z zmarszczkami aktorów.

Reklama                                                             Czytaj dalej
  Wspolpraca PR/reklamowa z My mobile

Każdy z nas może go zobaczyć klikając w ustawienia koła zębatego na YouTube. Czerwony znaczek HD jest dostępny dopiero od wariantu 1080p, czyli Full HD. Gdyby się tak przyczepić to 1440p też ma bug i powinno być obok niego 2K zamiast błędnego HD. Być może Google uznało, że każdy ma teraz smartfony z ekranami Full HD i dlatego obraz HD wygląda jak rozmyta plama VGA. Innego racjonalnego wytłumaczenia tutaj nie ma.

Nie są to pierwsze pomyłki w historii Google. My mobile opisało przypadek błędnego oznaczenia treści jako zakazanych w systemie reklamowym. Morał tej historii jest jasny. Nie zawsze wielki gigant technologiczny ma rację. Często również i on się myli. Szkoda tylko, że jego dominująca pozycja może być dla niektórych podmiotów ostatecznym rozwiązaniem w przypadku wystąpienia właśnie podobnego rodzaju błędów.

(fot. My mobile)

Przygotowane przez

jest autorem 12167 informacji na tej witrynie.



23 komentarze do “PREMIERA: Błędne myślenie Google, czyli standard 720p nie jest jakością HD na YouTube”

  1. Adam Odpowiedz

    Jeśli ktoś tu nie ma racji to właśnie Kamil. Marketingowcy kiedyś wymyślili by mianem rozdzielczości HD nazywać coś poniżej 1920×1080. To tak jak obecne 5G u trójki operatorów. Niby HD, ale jednak nie prawdziwe HD.

    Google ma rację. HD to 1920×1080. I nie róbmy już dopisków Full HD czy HD ready, bo tylko zajmują miejsce. Prawdziwe HD to 1920×1080 i kropka.

    Nawiasem mówiąc, HD na YouTube to tylko „rozdzielczość”. Bo „jakością” HD na pewno nie można tego nazwać. Bitrate jest po prostu za mały! Doszło do tego, że nieliczni (świadomi technicznie) twórcy wrzucają materiały 1080p jako 1440p. Dzięki temu bitrate jest lepszy i takie upscalowane 1440p wygląda lepiej niż 1080p.

    • Kamil

      Ciekawe, ze mozna tak oszukiwac przy uploadzie. Ja takiej opcji nie widze w appce YouTube podczas wysykania klipow 4K 21:9 jak w HBO. Google automatycznie odbiera plik jako Ultra HD

    • Adam

      Podniesienie do rozdzielczości 1440p ma miejsce w programie do montażu wideo, na komputerze.

    • Kamil

      Antyweb, Spider’s Web albo Tabletowo czytujesz/lubisz? Mam jej na My mobile RESEARCH…

  2. Adam Odpowiedz

    A tak w ogóle to nie mogę pojąć dlaczego YT, ten amerykański moloch, opanował cały świat i stał się wręcz standardem jeśli chodzi o streaming.

    Nie wyróżnia się przy tym ani jakością obrazu, ani jakością dźwięku (nadal nie ma dźwięku przestrzennego!).

    Aha, jednak czymś się wyróżnia. Całkowitym ignorowaniem europejskich standardów wideo! I tak oto materiały w standardowej europejskiej rozdzielczości 576p (DVD i telewizja SD) są obniżane do 480p. To strata prawie 20% linii. Po prostu kpina. Jak ktoś chce zachować rozdzielczość, to przed przesłaniem musi podnieść do 720p. Oczywiście większość ludzi o tym nie wie i tak niszczona jest oryginalna rozdzielczość.

    A druga sprawa to FPS. YouTube przy transmisjach na żywo obsługuje tylko 30/60 FPS. A w Europie mamy 25/50 FPS. Chyba nie muszę dalej tłumaczyć czemu wszystkie transmisje na żywo z Europy są po prostu ZEPSUTE. Próbowałem oglądać tegoroczną eurowizję na YT, ale się nie dało. 30 FPS. Materiał oryginalny miał 50 FPS. Równo podzielić się nie da, więc ruch nie był płynny. A w telewizji oryginalne 50.

    Więc każdemu kto będzie twierdził, że YT w pełni zastępuje transmisje w telewizji można wybuchnąć śmiechem prosto w twarz. YT po prostu nie obsługuje europejskich standardów wideo.

    • Kamil

      Oszczedzaja na transferze tzw. kasa 💵

    • Adam

      Szkoda, że transferu na emisję reklam nie żałują. Jest ich coraz więcej.

      Wychodzi na to, że światłowód 600Mb/s jest… bezużyteczny. Bo po co te 600Mb/s skoro największa platforma streamingowa na świecie nie wykorzystuje możliwości łączy, których jest coraz więcej. Nawet nie mówię o streamingu w jakości bluray. Wystarczyłoby ok. 10Mb/s dla 1920×1080. Różnica jakości byłaby kolosalna w stosunku do obecnych średnio 3Mb/s (!).

    • Kamil

      Mam telewizor HD Ready Samsung Plazma i jestem zachwycony jakoscia obrazu (mimo, iz rozdzielczosc wynosi niepelne HD 720p, mianowicie 1024×768 px o ile dobrze pamietam jego specyfikacje jak w moim kultowym monitorze LG Flatron kineskopowym CRT) na tle analogia Vectra w VGA, takze roznica jest spora 😉

    • Janek

      @Kamil – Ale wiesz, że te 600 Hz, to tylko marketingowa wartość? Nie przeczę, że jest rewelacyjnie płynny obraz na tym TV, bo musi być świetny z powodu technologii ekranu plazmowego, to duży atut plazm. Ale w większości przypadków przesadzano z odświeżaniem podanym w Hz na podobnej zasadzie jak opisanie w sklepie komputera jako niby 12 GHz taktowania CPU, bo był czterordzeniowy z 3 GHz. Kwestia specyfiki generowania obrazu przez plamy zupełnie inaczej niż LCD/OLED, co trochę sztucznie na odświeżanie w Hz przy specyfikacji zamieniali mnożąc impulsy podawane dla każdej klatki (jest więcej niż jeden na plazmie). Najpewniej ma realnie jakość około 50-75 Hz, ale ta wartość dla oka na plazmie będzie genialna w porównaniu do takiej samej wartości na LCD/OLED.

    • Adam

      Dokładnie tak! Również chciałem napisać o tych „600Hz”, ale zrezygnowałem. Chyba nie ma co wchodzić w takie dyskusje na tym portalu.

      A w ogóle ten portal jest specyficzny. Odpowiednią jakość merytoryczną mają tylko komentarze czytelników. Natomiast same artykuły czy wpisy autora – poziom zaniżają.

      Na dużych portalach jest zupełnie odwrotnie. Autorzy mają przynajmniej minimalną wiedzę techniczną zamiast zerowej, natomiast komentarze to poziom dna.

      Co lepsze? Nie wiem! 😉

    • Kamil

      My-mobile.pl 🏆 #original_content to wciaz najwyzsza jakosc na tle tzw. technopudelkow publikujących byle co na akord pod słaby algorytm Google np: treści o wojnie czy owadach. To jest jakas masakra na tle technologicznego HBO z cala masa produkcji oryginalnych cytowanych często przez koncerny Play, T-Mobile czy Nokia (w filmie wideo na YouTube byl screen arta o kupieniu przez Microsoft) 😱

    • Janek

      @Adam – Co do treści artykuły/komentarze, to cóż… Zdziwiłbyś się kto czytuje my-mobile 😛

    • Kamil

      Kto? Same VIPy czytają i dali like na fejsie Grucha rzecznik Play, pracownik marketingu Microsoft czy Lechu Okon naczelny Telepolis. Ciekawostki My mobile RESEARCH 👌

    • Derick

      @Kamil
      Przecież Ty sam się ustawileś frontem do komercyjnych rekinów branży, więc jak korpo VIPy miały by cię nie chwalić..? Wszyscy których wymieniłeś nie są autoretytami dla ludzi mojego pokroju. Korporacje programistyczne, społecznościowe, sprzętowe, telkomy, to skrajnie komercyjne, bezwzględne mafie. Jesteś z nimi, poprzez korzystanie, polecanie ich usług.
      Dla nich jesteś trybikiem, hobbysta, tzw. pozytywnym idiotą, bez żadnego znaczenia i wpływu na telekomunikacyjną rzeczywistość. Utrzymujesz pozory samodzielności, bo jesteś zbyt lichy aby wielcy branży wzięli cię pod skrzydła, dlatego pozostaniesz malutką cząsteczka teletechu.

      Takie Telepolis musiało się sprzedać, aby utrzymac redakcje. Bierzacą informacje branżową i dzięki aktywnym bywalcom forum nadal mają tam dobrą, ale cała reszta artykułów to sponsoring. Polecanie nie tego co najbardziej opłacalne według potrzeb a tego co sponsorzy podeślą i próbują opylić najlepiej laikom.
      Jak na sporą redakcje i vortal, to komentarzy jest tam stanowczo za mało a to ze względu na stosowanie wieloobrazkowego reCaptcha, czyli silną integracje z Google, aby profilować nielogowanych. Żeby tam komentować, to trzeba odblokować wiele skryptów i obrazki, co od razu robi witrynę ciężką i mułowatą. Poza tym dziś sprawdzałem w uMatrix ilość skryptow śledzących firm trzecich, to złapałem się za głowę, więcej nawet niż na WP a swoją drogą z nimi też są zintegrowani.
      Nigdy nie napiszę tam komentarza a zresztą recaptcha jest właśnie po to, aby zniechęcić fachowców i nałapać laików, wciskać drogie sprzęty i usługi pisząc że to tanio. Ja bym tylko psuł im tam interes, więc skomplikowane zabezpieczenia przed niewygodnymi gośćmi jest tam celowe. Jednak ta tendencja jest wszędzie, czy to na android com, purepc, benchmark.

      Posłużę się aktualnym przykładem z TP. Jest art, ranking 5 niedrogich smartfonów z 5G.
      Jeżeli ktoś, laik, za kryterium wyboru stawia na 5G, to można założyć, że chcę sprzęt przede wszystkim do stramingu multimediów, wrzucania filmów na tuby a obecnie w takich zastosowaniach najlepiej sprawdza się sprzęt z SOC Mediatec Dimensity. Oczywiście w propozycjach nie ma takiego żadnego, za to drogie zabawki sponsorów na Snapach, lub Exynosie. Gdyby kryterium było smarty z 5G do najnowszych gier mobilnych, to GPU w Snapach jest lepsze od Mali w MT. Za to jest tylko zachwalający opis zgodny z życzeniem mocodawców i tyle. Rzetelność na takich witrynach nie ma racji bytu.

      Natomiast co do dyskusji o HD, FHD, UHD, to odnosi się do WYŚWIETLACZY a nie materiałów i sposobów przesyłu. Każdy dystrbutor materiałów video może sobie napisać co chcę, ale nie znaczy że parametry przepływu są adekwatne do pełnej możliwości ekranu sygnowanego danym znakiem. Po to wymyśla się efektywniejsze kodeki kompresujące dane, aby oszczedzić przestrzeń zapisu, składowanie w centrach danych.

    • Kamil

      Telepolis nie ma jakosci (jak wiekszosc słabych mediów tech), to zwykle copy paste news from USA. Tylko marki premium sie licza w modelu subskrypcyjnym jak HBO Max, Newsweek Polska 🇵🇱🗞 #premium_content czy byc moze wkrotce My-mobile.pl 🏆 #original_content

    • Derick

      @Kamil.
      Jak zwykle nie zgadzam się z Tobą. Telepolis nigdy nie przebije się w internecie do czołówki, ale nie przez to że są słabi a dlatego że utrudniają jak mogą komentowanie. Ludziom taki stan rzeczy się nie podoba, przez co zagladają rzadko i wybiórczo.
      Dotyczy to wszystkich witryn, które miały niekorzystny dla surfera remanent, lub w stylu obecnego TP zaczynały od zera. Nie masz łatwego dodawania komentarzy z gościa, oznacza nie masz ludzi i miał nie będziesz. Na co mogą pozwolić sobie starzy hegemoni jak Onet, WP, Interia, czyli nawet calkowite blokowanie komentowania, bo mają dużą bazę przyzwyczajonych bywalców, to już nowi i niszowi absolutnie nie. Gdybym ja byl wydawcą portalu, webmasterem, pierwsze co robię to szybkie dodawanie komentarzy z gościa, bez skryptów moderujących pozwalajacych na cenzurę. Tu trzeba wiedzieć co zastosować. Skrypt musi wycinać tylko teksty które łamią prawo a nie regulaminy według widzimisie, bo mamy niecne plany łupienia na chama internautów i tępienia krytyki, jak np robią dobreprogramy i wszystkie domeny wirtualnejpolski

    • Kamil

      Lechu z Telepolis byl w Paryzu na meczu Igi dzieki Oppo (chyba sponsoruja tenis), takze tak jak mowilem grube VIPy same w tych mediach via My mobile RESEARCH 😉

  3. Callz Odpowiedz

    Derick, co ty gadasz? Autor my mobile Kamil, od zawsze pisze co do telecomów, rzeczy zgodne z prawdą (wiadomo że musisz sam przesortować wyniki) ale na prawdę nie widzę tutaj wciskania kitu. Kiedyś zupełnie przypadkiem wszedłem tutaj i tak sobie wchodzę od czasu do czasu. Są jeszcze jakieś podobne strony z rankingiem telecomów bez reklam bez skryptów szpiegujących? Jak nie ma to czas zacząć hostować coś takiego. Nawet jeśli miałbym do tego dopłacać (vps i domena) to nadal mi się to opłaca bo to wpis do portfolio.

    • Derick

      Niby gdzie Ty w moim tekście wyczytaleś że Kamil piszę nieprawdę? Nic takiego nie napisałem, ani nawet nie sugerowałem. Tekst nie odnosi się do rankingów Kamila a do spraw pobocznych, min., witryn teletechu, gdzie ja i inni znawcy tematu z Kamilem się nie zgadzają. On deprecjonuje totalnie wszystkich innych, choć są obszary w których witryna Kamila jest gorsza niż techpudelki o czym wspomnialem wyżej. Nie rozumiesz mojego wpisu, widocznie za krótko żyjesz na tym świecie, jesteś w trakcie gromadzenia wiedzy.
      Jeśli chodzi o prepaid, to niema podobnych witryn, choć w przeszłości były.

      Jak sam piszesz bywasz tu od niedawna i rzadko, to nie wiesz że za samo zestawienie rankigów operatorów i pakietów internetowych prepaid Kamila chwalę, choć nie za dobór i ilość kryteriów. Te rankingi nie oddają rzeczywistej sytuacji rynku, ale mają wartość informacyjną, co w prepaid się dzieje.
      Podpiszę się kim jestem, abyś wiedział na przyszłość.

      digitalexpert, specteleinformatyki, internetimperator.

    • Kamil

      Czy mi sie wydaje czy ten film to nieoznaczona reklama sluchawek:

      https://youtu.be/o3mcqdjzunk

      Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze YouTuber kupuje za swoje pchelki bez NFC za 800 ziko (!), chwali je, a nastepnie daje jako prezent. Epic fail dzialu marketingu via My mobile RESEARCH aka czujne oko press 👁

Skomentuj

  My mobile © 2008-2022. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt