PREMIERA: Największy polski YouTuber technologiczny nie przeżyje z G Ads
|
|
- sobota, Maj 28, 2022, 6:51
- Praktyczne
- 2 komentarze
Kuba Klawiter to niezwykle lubiany i jednocześnie największy YouTuber technologiczny w Polsce. Co prawda ma on miej subskrybentów (892 tysiące) od niejakiego Ziemniaka (981 tysięcy) to notuje zdecydowanie większą liczbę odsłon nie tylko pojedynczych materiałów, ale ich ogółu w skali miesiąca (1,7 miliona na tle 1,3 miliona) według serwisu analitycznego Social Blade.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
|
Zastanówmy się więc w tym miejscu czy największy twórca wideo w Polsce na YouTube przeżyje z G Ads (robocza nazwa My mobile), czyli systemu reklamowego Google Ads. Wiemy już z poprzednich artykułów w niniejszym medium, że milion odsłon przekłada się na skromne 1.500 PLN w kraju nad Wisłą. Zatem miesięczny wynik to 2.550 PLN. Po odjęciu danin państwowych (około 1.300 PLN + 434 PLN) niestety nie wystarczy na przeżycie. Tylko tak należy rozumieć szacunkowy rezultat końcowy 816 PLN przy statusie gwiazda internetowa nowych mediów (YouTube).
Wielka szkoda, że dla koncernu Google zimna oraz chłodna Polska jest jak kraj trzeciego świata typu Bangladesz będący globalnym krawcem. Stąd stawki marketingowe nawet dziesięciokrotnie niższe na tle Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych. W zasadzie na internetowego giganta mogą wpłynąć tylko władczy politycy (jak chociażby Sławomir Mentzen rozumiejący świat technologii), którzy wymuszą na nim podpisywanie stosownych kontraktów z twórcami działającymi profesjonalnie. W tej chwili tylko wybrani dostawcy treści mają podpisane umowy w ramach programu Google News Showcase.
(fot. Kuba Klawiter/Google/My mobile)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
2 komentarze do “PREMIERA: NajwiÄ™kszy polski YouTuber technologiczny nie przeżyje z G Ads”
Skomentuj
Publikacja o gospodarce internetowej wystrzelila w kosmos i juz zrobila rekord ogladalnosci w maju, aczkolwiek aktualnie zajmuje piate miejsce via Google Insight BETA ? w My-mobile.pl ? #original_content
W tekście zabrakło bardzo ważnej informacji. Według My mobile RESEARCH w G Ads są spadki 54% od kilku miesięcy (być może ma to związek z wojna na Ukrainie). Tak więc zamiast 2,6k PLN może wyjść jeszcze gorszy wynik 1,3k PLN (!)