PREMIERA: Apple wspiera mały biznes z prowizją 15% na tle 30% Google
|
|
- sobota, Listopad 21, 2020, 2:24
- News
- Dodaj komentarz
Jakby to powiedział klasyk, piekło zamarzło. Jak na ironię losu, w momencie produkcji tej publikacji za oknem mamy późną wieczorową porą temperaturę równą 0 C, czyli klasyczny mróz. Przez media technologiczne na całym świecie przewinęła się informacja, że firma Apple obniżyła prowizję w sklepie App Store z poziomu 30% do połowę niższego 15%.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
![]() |
Jest to ukłon w stronę mniejszych deweloperów, którzy nie osiągają zysków z sprzedaży aplikacji w zawrotnej kwocie jednego miliona dolarów. Tak Apple wspiera małą przedsiębiorczość. Dla porównania zupełnie inaczej jest po przeciwnym biegunie. W Androidowym sklepie Google Play (tak samo jak w Google Ads) nadal obowiązuje prowizja 30%. Oczywiście w jego przypadku nie ma mowy o żadnych obniżkach w przyszłości.
Wystarczy nadmienić niedawną historię z wyświetlaniem reklam na kanałach YouTube, gdzie ich autorzy sobie tego nie życzą. Najwidoczniej koszty utrzymania serwerów są bardzo wysokie i gigant z Moutain View nie może mieć w związku z ich dużym wykorzystaniem żadnych strat jak dawniej. Natomiast niższe progi prowizyjne wchodzą w życie z pierwszym dniem stycznia 2021 roku w przypadku twórców aplikacji w App Store.
(fot. Apple/My mobile)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
Skomentuj