PREMIERA: Blogosfera vs. Portale 5:1
|
|
- czwartek, Lipiec 30, 2020, 2:59
- Praktyczne
- Dodaj komentarz
Wielka szkoda, iż jesteśmy świadkami upadku, a dokładniej mówiąc portalizacji blogosfery. Była to zdecydowanie lepsza część internetu, w dodatku dostępna za darmo dla czytelnika. W tym artykule My mobile przedstawi porównanie na linii blogosfera oraz portale horyzontalne (o wszystkim i o niczym jakby to powiedział klasyk). Wynik tego meczu na korzyści to 5:1 dla blogów.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
![]() |
Zatem do dzieła. Po pierwsze, blogosfera zawiera większą ilość autorskich treści. Wymyślone ciekawe tematy to ich największa siła, magnez przyciągania dla odbiorcy na tle masowo przepisywanych wiadomości przez portale. Po drugie, króluje u nich jakość, a nie ilość typu 30-50 informacji dziennie (z żywotnością materiału góra tydzień). W efekcie lepiej mieć 2-3 dziennie publikacje, ale zdecydowanie bardziej interesujące czy angażujące. Po trzecie, mamy w blogosferze jawny content marketing (artykuł reklamowy) na tle ukrytego bez oznaczenia.
Naprawdę zabawne są te sytuacje, gdzie kilka dużych mediów nagle zachwala sztucznie dany produkt w tym samym czasie. Po czwarte, sam autor odpowiada na komentarze czytelnika. W portalach nie ma o tym mowy. Liczy się masowość. Onet nawet całkowicie wyłączył opinie z uwagi na dużą skalę mowy nienawiści (częsta krytyka zagranicznego kapitału). Po piąte, mamy w nich mniej losowych reklam od domów mediowych co chwilę wymienianych, a bardziej stałe marki współpracujące. Na dobrą sprawę jedyną wadą blogosfery na tle portali jest mniejsza liczba artykułów.
(fot. Onet/My mobile)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
Skomentuj