Plus złamał zasadę otwartego internetu i srogo za to zapłaci

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (oceń artykuł)
Loading...

Sieć komórkowa Plus otrzymała ogromną karę od UOKiK w kwocie 50 milionów złotych za bezpodstawne pobieranie opłat od klientów posiadających wykupiony pakiet internetowy oraz korzystających z wideo streamingu. Operator naliczał koszt w dodatkowej kwocie aż 40 groszy za minutę oglądania. Trzeba przyznać, iż było to wielce kontrowersyjne zagranie telekoma.

Reklama                                                             Czytaj dalej
 

Z pewnością setki tysięcy klientów po dziś dzień nawet nie zorientowała się o zwyżkach w rachunkach. Tymczasem zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów każdy ma prawo do zasady tzw. otwartego internetu. Dostawca nie może pobierać dodatkowych opłat z tytułu obciążających jego łączą dajmy na to podmiotów YouTube czy Netflix na tle zwykłego (lekkiego) czytania ulubionych witryn internetowych.

O dziwnych podziałach pakietów internetowych typu 10 GB na YouTube i 15 GB na sieć web jak to jest chociażby w przypadku submarki Plush (należącej do Plusa) dawno temu zwracało uwagę niniejsze opiniotwórcze medium My mobile. Teraz mamy potwierdzenie tych nieprawidłowości ze strony UOKiK. Co ciekawe, w tej chwili Plus wspólnie z Plushem zajmują dziewiąte, jednocześnie takie same miejsce w My mobile RANKING.

(fot. Plus/My mobile)

Przygotowane przez

jest autorem 10733 informacji na tej witrynie.

Obserwuj My mobile na Facebooku i otrzymuj wszystkie powiadomienia!

1 komentarz do “Plus złamał zasadę otwartego internetu i srogo za to zapłaci”

  1. marco Odpowiedz

    Dobrze że wreszcie UOKiK zabrał się za nieuczciwe praktyki Plusa. Przypomnę że takich rzeczy w Plusie było więcej a nieświadomość abonentów (zwłaszcza tych płacących abonament) srogo mogła kosztować. Ze swojego doświadczenia pamiętam takie zdarzenie jak jeszcze miałem główny numer w Plusie na kartę jakieś 7 lat temu. Wykupiłem pakiet internetowy aby skorzystać z map i nagle po 10 minutach straciłem łączność. Zdziwiłem się bo na koncie miałem jeszcze 31 złoty i aktywny pakiet. Po sprawdzeniu konta okazało się że na koncie zamiast 31 złoty miałem 0 zł. Po interwencji u operatora okazało się że telefon „przełączył się” na WAP a więc o podwyższonej opłacie i to spowodowało wyzerowanie konta. Reklamacja nie została uznana ale i tak miałem szczęście że mam telefon na kartę. Podejrzewam że rachunek w abonamencie mógłby mnie „zwalić z nóg”

Skomentuj

  My mobile © 2008-2020. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt