Dla mózgu czytanie i słuchanie książek (audiobooki) nie robi różnicy

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (oceń artykuł)
Loading...

Według naukowców słuchanie książek ma takie same znaczenie dla mózgu jak ich czytanie. Tym samym audiobooki triumfują i zamykają usta wszystkim przeciwnikom. Często dla nich śledzenie liter (nie licząc zapachu druku na papierze) było uważane za najbardziej wartościowe w dziedzinie konsumpcji sztuki. Tymczasem nic bardziej mylnego jakby to powiedział znany YouTuber.

Reklama                                                             Czytaj dalej
 

Ogromy potencjał podcastów doceniają nawet dziennikarze radia RMF FM. Tworzą oni wybrane materiały właśnie w formie audio jakby ludziom nie chciało się czytać artykułów na dedykowanym portalu. Można je spotkać w dedykowanej aplikacji rzecz jasna RMF 24. Nie da się ukryć, że najbardziej łatwym w przyswajaniu przekazu jest obraz wideo (film), dopiero za nim jest radio (dźwięk) i na końcu gazeta (tekst).

Wiąże się to z wysiłkiem, który odbiorca musi włożyć w celu zdobycia informacji. Ponadto podcasty są niezwykle praktyczne na tle telewizji, ponieważ wspierają podzielność uwagi. Podczas nudnej podróży autem czy norm na produkcji z powodzeniem na słuchawkach można zdobywać wiedzę z kolejnych książek (audiobooki). Przez to ośmiogodzinna zmiana nie będzie czasem straconym, a wręcz podwójnie wzbogaconym. To dlatego tak modne jest słuchanie radia w wielu zakładach czy miejscach pracy dla zabicia monotonni.

(fot. Apple/My mobile)

Przygotowane przez

jest autorem 10131 informacji na tej witrynie.

Obserwuj My mobile na Facebooku i otrzymuj wszystkie powiadomienia!

Skomentuj

  My mobile © 2008-2019. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt