PREMIERA: Kolejowy skansen zaczyna wdrażać LTE i nieprodukowane radiotelefony Motorola GP360
|
|
- czwartek, Grudzień 10, 2020, 4:52
- News
- 2 komentarze
To naprawdę niesamowite jaki technologiczny skansen mamy na polskiej kolei. Aż włos się jeżył na głowie podczas lektury zeszłotygodniowego numeru Newsweek Polska. Była tam opisana historia modernizacji infrastruktury kolejarzy. W czasach, kiedy na polski rynek wchodzi coraz mocniej zasięg technologii 5G to na torach dopiero rozmyśla się o wdrożeniu łączności 4G.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
![]() |
Tak to wcale nie jest żart. LTE wchodzi pod strzechy do polskich pociągów. Jakby tego było mało, wciąż rozpisywane są zakupy przetargowe na radiotelefony (przypominające nieco lepsze krótkofalówki) kultowej marki Motorola z modelami GP360. Nie byłoby w tym wszystkim nic śmiesznego, gdyby nie jeden jakże drobny oraz subtelny szczegół. Otóż firma Motorola już dawno zakończyła ich produkcję wiele dobrych lat temu.
Pozostaje więc zakup z drugiej ręki używanego sprzętu lub portale aukcyjne, na których niestety roi się od całej masy chińskich podróbek z niemającą nic wspólnego z wysoką jakością Motoroli podobnie jak z zastosowanymi częściami w procesie produkcji oraz montażu. Ponadto radiotelefony można łatwo podsłuchiwać nawet przez amatorów. Aż chciałoby się powiedzieć, gdzie ta cyfrowa Polska z nowoczesnymi Pendolino na trakcjach.
(fot. Motorola/My mobile)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
2 komentarze do “PREMIERA: Kolejowy skansen zaczyna wdrażać LTE i nieprodukowane radiotelefony Motorola GP360”
Skomentuj
To nie tak do końca wygląda. Osoba pisząca artykuł w Newsweeku albo nie ma pojęcia o funkcjonowaniu łączności na kolei albo celowo piszę taki artykuł aby ośmieszyć kolej licząc na brak znajomości branży przez czytelników. Systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego rządzą się innymi prawami i tu nie może być miejsca na eksperymenty a już na pewno z 5G. System sterowania ruchem (GSM-R) działa w większości krajów UE. Tu ważny jest zasięg i niezawodność (sygnalizacja kabinowa ERTMS, łączność w hermetycznych wagonach itp). Na większości linii kolejowych gdzie mamy prędkość powyżej 130 km/h mamy system ERTMS gdzie maszynista dostaje wszelkie informacje na pulpicie ponieważ przy wyższych prędkościach np. 200 km/h nie zawsze uda się odczytać prawidłowo sygnał z semafora który informuje nie tylko o tym czy można jechać ale również z jaką prędkością i na który tor. Naprawdę polecam zgłębić temat zanim powieli się jakąś informację 🙂
Dzięki za pro komentarz ?