Tablety jeszcze nie wyginęły jak dinozaury
|
|
- wtorek, Marzec 10, 2015, 11:43
- News
- 1 komentarz
Sektor tabletów to bardzo ciekawy temat w telekomunikacji. Choć wielu wróżyło im szybki koniec to najnowsze statystyki mówią nam zupełnie co innego. Otóż według firmy badawczej Strategy Analytics na koniec 4Q/2014 na rynek zostało dostarczonych aż 242,5 miliona tabletów w przeciągu 365 ostatnich dni. To o 7% więcej niż rok temu.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
![]() |
  |
![]() |
O śmierci tabletów nie może być więc mowy, o czym wspominała ostatnio polska firma Manta wycofując się z niego. Jeszcze bardziej interesujące są statystyki udziałów poszczególnych producentów na rynku tabletów po 4Q/2014. Liderują bowiem dostawcy z tzw. White Boxa. Są to urządzenia bez własnej marki w białych pudełkach, które później mają doklejoną nową markę jak chociażby GoClever czy Manta.
White Box zgarnia aż 29% rynku. To wręcz fenomenalny wynik i pokazanie wielkim gigantom miejsca w szeregu. Kolejne pozycje w tym peletonie zajmowane są przez Apple (26,1%), Samsunga (17,1%), Lenovo (4,7%), Asus (4,5%), Amazon (3,1%) oraz innych (15,5%). Kto wie, czy za parę lat w miejsce takiego White Boxa w segmencie smartfonów nie wskoczy nam Xiaomi, OnePlus czy też inne chińskie Meizu.
(fot. Sony/My mobile studio)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
1 komentarz do “Tablety jeszcze nie wyginęły jak dinozaury”
Skomentuj
No i jak na potwierdzenie tezy końcowej zawartej w artykule prezes Xiaomi twierdzi, że jego marka zostanie liderem światowego rynku smartfonów w ciągu najbliższych 10 lat