PREMIERA: Philips stawia na barter, czyli nowy (stary) trend w marketingu internetowym
|
|
- czwartek, Grudzień 29, 2022, 5:42
- News
- 3 komentarze
Wydawać się mogłoby, że współpraca barterowa to zmierzchłe czasy marketingu internetowego. Wszak każdy profesjonalny twórca działający w sieci web powinien stawiać tylko na umowy pieniężne. Nie da się przecież zapłacić raty kredytu za dom czy auto w leasingu innym dobrem materialnym na zasadzie wymiany towarowej. Nic bardziej mylnego.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
![]() |
Wielka holenderska marka Philips tak właśnie działa w 2022 roku z YouTuberem Nieantyfan, co może być zaskoczeniem dla sporej grupy marketingowców. Barter w zasadzie ma sens tylko w jednej sytuacji. Mianowicie gdy ktoś prywatnie planuje kupić konkretny model telewizora (lub inny produkt typu smartfon) i akurat może go zdobyć za pomocą promocji dziennikarskiego materiału. Później realnie nie wydaje złotówek w portfela.
W przeciwnym razie jest to tylko i wyłącznie kłopot. Trzeba się bowiem bawić w wystawianie na portalach aukcyjnych czy sprzedażowych, a nie każdy ma na to czas. Gotówka jest zatem wygodniejsza, coraz częściej ta cyfrowa. W przeszłości była afera związana z barterem, gdzie znana celebrytka chciała tak płacić za ciężką pracę fotografa. Swoją drogą to dziwne, że korporacja Philips nie dysponuje budżetami na Polskę.
(fot. Nieantyfan/Philips/My mobile)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
3 komentarze do “PREMIERA: Philips stawia na barter, czyli nowy (stary) trend w marketingu internetowym”
Skomentuj
Nie ma czegoś takiego jak budżet PR korporacji Philips. Jak już to np w tym konkretnym przypadku TP Vision (a w zasadzie TPV Technology).
Jop, cos pamietam z researcherów o zmianie struktury marki Philips
@ Kamil – Zmiana struktury to za maÅ‚o powiedziane. Philips obecnie to trochÄ™ tak jak Nokia, ktora tylko licencjonuje markÄ™ telefonów dla nowopowstaÅ‚ego dla tego celu HMD Global. Z tym, że Nokia jest mocno powiÄ…zana z HMD (np szefostwo wywodzi siÄ™ z Nokii). Poza tym sama Nokia produkuje sprzet telekomunikacyjny i biometryczny (jedynie nie okolotelefoniczny/smartfonowy). Za to Philips tylko licencjonuje marke bardzo wielu innym firmom (i to tak mocno rozdrobione jest, ze nawet TV i monitory robia dwie inne firmy choc to podobne dzialy). Do tego stopnia, że w zasadzie wszystko ogarniajÄ…, także PR czy dystrybucje. PrzykÅ‚adowo za TV stoi firma która jest wÅ‚aÅ›cicielem marki monitorów AOC, a dziaÅ‚ Hue w caÅ‚oÅ›ci ogarnia Signify. To firmy majace swoje marki normalnie, ale też robia jako Philips produkty majac licencje. Philips tylko spaja wsparcie dla koncowego uzytkownika i licencjonuje.