PREMIERA: Google AdSense dla witryn upadło niczym bannery na YouTube

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (oceń artykuł)
Loading...

Nie bójmy się tego głośno powiedzieć. Aktualnie jesteśmy świadkami coś więcej, niż krachu systemu reklamowego Google AdSense dla witryn. Narodził się on w 2003 roku i niemalże całkowicie upadł w 2023-tym. W okrągłą rocznicę 20 lat nastąpił jego smutny koniec w przypadku serwisów www. Takie są wnioski po badaniach marketingowych My mobile. Bannery odchodzą do lamusa. Najpierw Google całkowicie z nich zrezygnowało na platformie YouTube w przypadku filmów z początkiem kwietnia bieżącego roku.

Reklama                                                             Czytaj dalej
  Informacje zza kulis My mobile BACKSTAGE tylko na Facebooku

Teraz pojawia się na niej nowy dolny banner promujący losowy klip wideo, oczywiście dalej z zachowaniem kontekstowości zainteresowań według informacji zagranicznych użytkowników. I pomyśleć, że kiedyś na tysiącu odsłonach można było osiągnąć wynik 40 PLN (przy dobrym rozmieszczeniu reklam). Teraz jest to marna złotówka (w rozliczeniu za kliknięcia PPC na tle modelu odsłonowym PPV, dużo korzystniejszym funkcjonującym chociażby w YouTube).

Spadek 40-krotny bez wątpienia mocno działa na wyobraźnię marketingowców. Nawet przy założeniu, że średnio 30% użytkowników nie wyraża zgód na wykorzystanie danych osobowych w celu dopasowania reklam (widzą oni później puste przestrzenie zamiast tzw. displaya) to zniżka powinna wynosić podobną wartość. Tymczasem w rzeczywistości spadki są prawie 98% (z 40 PLN do 1 PLN). Ponadto tak duże podmioty jak Spider’s Web nie mają w puli bannerów z domów mediowych i wyświetlają w ich miejscu autopromocję.

(fot. Google/My mobile)

Przygotowane przez

jest autorem 13228 informacji na tej witrynie.



4 komentarze do “PREMIERA: Google AdSense dla witryn upadło niczym bannery na YouTube”

  1. Kamil Odpowiedz

    Google daje, Google odbiera. Google w piekle sie poniewiera 🙁 #premium_content #pro_journal

    • Kamil

      Cos jest na rzeczy, gdyz od stycznia Google AdSense przechodzi na model platnosci za kazda odslone jak na YouTube. To bedzie wielki przelom (!)

  2. Kamil Odpowiedz

    Moze Google specjalnie tak robi, aby wszyscy pracowali na ich platformach typu YouTube czy Glovo lub Uber? Bron boze zaczniesz zarabiac w internecie bez ich monopolu

  3. Kamil Odpowiedz

    Po wczorajszej orce umyslowej na My mobile DEVELOPERS 23.00-8.20 i wymianie kodu na ten nowej generacji w Google AdSense nic to nie pomoglo. Mamy zatem potwierdzenie historycznego upadku tego systemu reklamowego na witrynach www. Szkoda, ze juz nie mozna ustawic tylko displaya graficznego, przez wyswietla sie paskudny crap tekstowy. Potezna klapa koncernu Google 🙁 

Skomentuj

  My mobile © 2008-2024. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt