Spadają udziały Samsunga i Apple na globalnym rynku smartfonów
|
|
- sobota, Maj 3, 2014, 2:02
- News
- Dodaj komentarz
Wszystko wskazuje na to, że klienci podobnie jak ostatnio Androidem, nudzą się także urządzeniami dwóch czołowych producentów smartfonów, mianowicie Samsungiem oraz Apple. Takie są wnioski po zmniejszonym udziale tych dwóch firm w raporcie Strategy Analytics za 1Q/2014 odnośnie popularności inteligentnych telefonów komórkowych. Samsungowi bowiem spadły udziały z 32,4% do 31,2% oraz Apple z 17,5% do 15,3%. Wskaźniki te są porównaniem z danymi z zeszłego roku (także pierwszego kwartału).
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
|
Zmiana ta też wynika z ataku rynku przez azjatyckie tygrysy jak chociażby Huawei czy Lenovo. Kolejność popularności smartfonów w 1Q/2014 wygląda następująco na rynku, na którym dostarczono łącznie 285,5 miliona smartfonów, co stanowi kolejny wzrost rok do roku o 33%. Zaskoczenia nie ma, dalej króluje Samsung (z 89 milionami sztukami), potem jest Apple (43,7 miliona urządzeń), Huawei (13,4 miliona) oraz Lenovo (13,3 miliona). Widać zatem wyraźnie, że w pierwszej czwórce nie ma takich tuzów jak koncerny Sony lub też HTC, o Nokii nie wspominając.
Czas teraz rzucić okiem na sytuację rynku, ale odnośnie wszystkich telefonów komórkowych, gdzie łącznie dostarczono 407,9 miliona słuchawek. Znowu więc mamy wzrost o 9,4% na tle poprzedniego roku kalendarzowego. Tutaj także panuje i rządzi Samsung ze swoimi 113 milionami słuchawek. Druga jest Nokia z 47 milionami (ciągle tracąca udziały w torcie wszystkich typów telefonów liczonych łącznie) i to może być ogromne zaskoczenie dla wielu sympatyków telekomunikacji. Kolejne lokaty zajmują LG (16,4 miliona) oraz Huawei (14,2 miliona).
(fot. Samsung/My mobile studio)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
Skomentuj