Instalacja dużej gry to początek problemów na Androidach z małą pamięcią wewnętrzną

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (oceń artykuł)
Loading...

Nie polecamy nikomu próbować instalacji dużej gry na smartfonach z małą ilością pamięci wewnętrznej w Androidzie. W tym momencie daje o sobie znać największy problem Google, który nazywa się fragmentacją. Po instalacji Temple Run na urządzeniu Samsung Galaxy Pro z GPU Adreno 200 (CPU 800 MHz, pamięć 384 MB RAM), wewnętrzna pamięć dosłownie wariowała.

Pomijamy już tutaj fakt, że gra co chwile wyświetlała komunikat o błędach (później dochodziło do jej zamknięcia). W efekcie ani razu nie zadziałała poprawnie, choć system Google Play pozwalał na instalację, co może oznaczać kompatybilność (zapewne na układzie GPU Adreno 205 nie byłoby tych błedów). Po jej dokonaniu doszło do prawdziwego spustoszenia pamięci wewnętrznej telefonu. Z poziomu wolnych 28 MB (152/180 MB) zrobiło się, uwaga 0 MB (180/180 MB).

Reklama                                                             Czytaj dalej
  Informacje zza kulis My mobile BACKSTAGE tylko na Facebooku

Całość pamięci wewnętrznej była w 100% zajęta, co chyba nigdy nie powinno mieć miejsca i to w żadnym systemie (nie tylko Androidzie ale każdym innym). Plik w Google Play ważył tylko 26 MB, jednak po instalacji system widział już 40 MB. Dla porównania Angry Birds Space ważą 23 MB i nie wiążą się z tym żadne problemy optymalizacyjne. W przypadku instalacji Wściekłych Ptaków do wewnętrznej pamięci dopisywane było około 1-3 MB dodatkowych danych (oprócz tych istniejących standardowo na karcie pamięci microSD).

W przypadku Temple Run było to już dodatkowo 30 MB, co jest zapewne wynikiem jakiegoś błędu systemu Android. Wniosek tej całej historii jest prosty. W przypadku posiadania taniego Androida, który ma małą pamięć wewnętrzną nawet nie próbujmy się bawić w próbowanie dużych gier z gatunku wyścigi, piłka nożna. Te nawet po wyświetleniu monitu o poprawności działania na naszym smartfonie mogę wywołać prawdziwe spustoszenie w pamięci wewnętrznej, w której ogromne znaczenie ma dla nas dosłownie każdy dodatkowy 1 MB.

W efekcie w takim telefonie zainstalujemy maksymalnie do 30x aplikacji i wcale nie ważne czy mamy aktywną kartę 4 GB czy też 16 GB. Powyższy przykład jest negatywny, choć w przeszłości dogrywanie kolejnych gier może nam także zwiększyć pamięć wewnętrzną. W wybranych przypadkach dochodziło nawet kolejnych 6 MB danych. Jeżeli jednak mamy styczność z mniej znanymi deweloperami, czy też firmami to może dochodzić do bardzo poważnych problemów, których jedynym rozwiązaniem jest usuwanie kolejnych aplikacji w celu odzyskania drogocennej pamięci wewnętrznej urządzenia.

(fot. Google/Iconfinder/My mobile studio)

Przygotowane przez

jest autorem 13361 informacji na tej witrynie.



1 komentarz do “Instalacja dużej gry to poczÄ…tek problemów na Androidach z maÅ‚Ä… pamiÄ™ciÄ… wewnÄ™trznÄ…”

  1. Bartek Odpowiedz

    Urzadzenia widzialo 40 mb, poniewaz instalowana aplikacja zostaje w pamieci cache, jesli w google play instalujesz gre to dana gra sie pobiera instaluje a nastepnie zostawia (pobraną) i zainstalowaną w pamieci czyli radze pobrac app cache cleaner 🙂

Skomentuj

  My mobile © 2008-2025. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt