Potyczki Orange z Play odnośnie napompowanej liczby fanów z Indii czy Bangladeszu
|
|
- środa, Styczeń 16, 2013, 0:42
- News
- Dodaj komentarz
Rzecznik Orange na swoim blogu atakuje Play w kwestii Social Media. Według pomarańczowego telkoma ten fioletowy ma sztucznie napompowaną liczbę fanów na Facebooku przez chociażby mieszkańców tak odległych od Polski krajów jak Indie czy Bangladesz. Dla porównania te rejony świata w przypadku Orange mają nieporównywalnie mniejszy odsetek.
Co jednak najciekawsze, pod tym stwierdzeniem rzecznika prasowego PTK pojawiają się bardzo negatywne komentarze. Naprawdę trudno się z nimi nie zgodzić. Od pewnego czasu można odnieść wrażenie, że jak się nie ma samemu niczego dobrego do zaoferowania klientom to się atakuje konkurencję. Wystarczy tylko przypomnieć zarzuty Orange względem T-Mobile odnośnie jego sposobu liczenia kart SIM.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
![]() |
Jeśli jednak na chwilę wrócimy do kwestii Social Media Marketingu to okaże się, że Play ma na swoim liczniku około 1,38 miliona fanów, podczas gdy pomarańczowa sieć tylko 1,26 miliona. Oczywiście nie jest tajemnicą fakt masowego kupowania popularnych polubień przez wszelkiej maści agencje. Licznik się kręci, a tak naprawdę na tym całym procederze zarabiają mniej etycznie działające firmy. Dla porównania Plus ma w tej chwili około 1,02 miliona fanów, zaś T-Mobile zaledwie 325 tysięcy polubień. Być może Polska Telefonia Cyfrowa zachowała jako jedyna zdrowy rozsądek w tej kwestii, choć z drugiej strony może to być brak aż tak dynamicznych działań marketingowych z jego strony. Wniosek jest jeden, lepiej mieć mniej fanów, ale za to oddanych i bardziej przywiązanych do marki niż tzw. miasto duchów.
(fot. Play/Orange/My mobile studio)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
Skomentuj