To już 10 lat marki Sony Ericsson

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek6 Gwiazdek (1 liczba głosów, wasza ocena: 6,00 na 6)
Loading...

Trochę niepostrzeżenie przeszło w branży telekomunikacyjnej ważne wydarzenie. Marka Sony Ericsson całkiem niedawno obchodziła swoje 10-te urodziny (chyba jednak nie było powodów do hucznego świętowania) i mało który serwis o tym wiedział). My mobile jednak pamięta, przy okazji przypomni kilka ciekawych aspektów związanych z tą właśnie japońsko-szwedzką marką.

Gdy dochodziło do połączenia Sony i Ericssona, głównym celem nowego przedsięwzięcia było zepchnięcie z fotela lidera Nokii. 1 dzień października 2001 roku to start nowego brandu telekomunikacyjnego. W tamtym okresie to właśnie fiński gigant dyktował warunki w branży, natomiast każda osoba z telefonem Nokia miała poczucie posiadania produktu wysokiej marki.

Reklama                                                             Czytaj dalej
  Informacje zza kulis My mobile BACKSTAGE tylko na Facebooku

Ten stan rzeczy w obecnych czasach zmienił się o 180 stopni. Początki Sony Ericssona były bardzo ciężkie, firma na początku działalności generowała tylko i wyłącznie straty. Później jednak przyszedł przełomom. Mamy tutaj na myśli lata 2004-2005 oraz premiery tak kultowych modeli telefonów komórkowych jak T230, T610, T630. Niektóre z nich były nawet reklamowe w teledyskach amerykańskich artystów (tak właśnie było z raperem Nelly).

Kultowa była zwłaszcza słuchawka Sony Ericsson K750, która do dziś może się pochwalić najlepiej się sprzedającym urządzeniem w historii tej marki. To właśnie ona była reklamowana jako pierwszy aparat w telefonie oraz telefon z aparatem. W zasadzie trudno było rozróżnić, czy bardziej mamy do czynienia z tym pierwszym, a może tym drugim typem produktu (aparat lub telefon komórkowy). W tym samym klipie promowana była funkcja zdjęć makro (ostre obrazy z bliskiej odległości).

Co ciekawe niedawno gigant Sony także miał powody do świętowania swojej rocznicy. Chodziło oczywiście o 30 lecie marki Walkman. Po tych sukcesach nastały chude lata dla tego producenta. Od wielu lat mówi się o rosnącym kryzysie i wykresach, słupkach sprzedaży ciągle spadających w dół. Co prawda pomógł w ostatnim czasie wyjść na prostą system Android oraz stawianie producenta na wyłącznie rozbudowane technologicznie smartfony.

Jednak w skali ogółu nie jest zbyt dobrze, ponieważ brany jest pod uwagę nawet zakup przez Sony reszty udziałów Ericssona w tej spółce. Dzięki temu ta japońska globalna marka sama będzie sobie radziła na arcytrudnym rynku telekomunikacyjnym. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że z biegiem czasu problemy znikną i znowu będziemy mogli się cieszyć wysokiej jakości telefonami Sony Ericsson (wliczając w to zwykłe produkty feature phone z dobrą platformą A200).

(fot. Sony Ericsson/My mobile studio)

Przygotowane przez

jest autorem 13312 informacji na tej witrynie.



Skomentuj

  My mobile © 2008-2024. All Rights Reserved, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszelkie loga, znaki firmowe oraz zdjęcia prasowe należą do ich właścicieli.
Kopiowanie treści bez zgody serwisu zabronione.
My mobile to serwis, dzięki któremu odkryjesz nowe
zadziwiające możliwości swojego telefonu. Zapraszamy!

Serwis rekomenduje wszystkie platformy:

Pomoc | Reklama | Dla Inwestorów | Kontakt