Google Play nie powinno dopuszczać do marketu aplikacji mobilnych blokujących reklamy
|
|
- środa, Listopad 28, 2012, 3:12
- News
- 3 komentarze
Panie premierze jak żyć, takie przykre stwierdzenie już niedługo będą mogli mówić programiści tworzący swoje aplikacje na platformę Android. O tym, że bardzo trudno zarobić w Google Play informowaliśmy przy okazji artykułu o jego ogromnej barierze opłacalności (chodziło w nim o potężne ilości pobrań danej produkcji).
Teraz deweloperzy będą mieć jeszcze jeden poważny problem, żeby nie powiedzieć prawdziwą kłodę pod nogami. W Google Play debiutuje właśnie aplikacja Adblock Plus. Wspominamy o niej nie przypadkowo. Jest to najbardziej znany na świecie komputerowy program do blokowania reklam na stronach internetowych. Użytkownicy to samo będą mogli zrobić w smartfonach i zainstalowanych na nich pozycjach.
Autopromocja |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
|
Oznaczać to będzie prawdziwy dramat dla ogromnej ilości programistów, którzy posiadają oczywiście reklamy w swoich darmowych tytułach. Mało osób zdaje sobie sprawę, że po drugiej stronie bardzo często kryje się autor utrzymujący swoją rodzinę właśnie z kodowania i tworzenia kolejnych dzieł. Blokując reklamy zabijamy praktycznie jego dalszą działalność. To samo można oczywiście powiedzieć w przypadku wielu popularnych stron internetowych.
W ich sytuacji jednak zdecydowanie chętniej reklamy są tolerowane przez internautów. Ma na to wpływ jeden istotny szczegół. Monitory komputerów są znacznie większe, przez co powierzchnie promocyjne nie są aż tak dużym problemem. Z kolei na ekranach telefonów udział reklamy jest zdecydowanie obszerniejszy pod względem procentowym (u nich zamiast 10% może to być nawet 30% powierzchni wizualnego interfejsu aplikacji).
Google powinno wreszcie coś z tym faktem zrobić, bo inaczej straci najlepszych autorów programów. Ci odejdą z powodu braku perspektyw na jakikolwiek zysk. Z kolei Google Play może zostać zalane śmieciowymi produkcjami. Nie dość, że użytkownicy zaczną teraz sami wyłączać reklamy w darmowych aplikacjach to jeszcze nie mają zwyczaju płacić za jakąkolwiek płatną pozycję (choć paradoksalnie stać ich na najnowocześniejsze modele smartfonów).
(fot. Google/My mobile studio)
–
ADBLOCK PLUS NA ANDROIDA
–
SŁYNNE PYTANIE PANIE PREMIERZE JAK ŻYĆ
–
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
3 komentarze do “Google Play nie powinno dopuszczać do marketu aplikacji mobilnych blokujących reklamy”
Skomentuj
Czemu nikt nie przejmuje się tym, że w Chrome Web Store jest również AdBlock? I ma tylu użytkowników? Co mają powiedzieć osoby, które zarabiają z reklam na swoich stronach? Takie życie, żeby mieć zysk trzeba się zasłużyć, ale nie reklamami -.-
Poza tym trzeba wziąć też pod uwagę, że niektóre z reklam są bardzo agresywne żeby nie powiedzieć upierdliwe. Czasami aż się nie chce używać danej aplikacji bo poziom irytacji jest zbyt duży. Co więcej większość z nich nie ma płatnych odpowiedników więc skazani jesteśmy na irytowanie się albo rezygnacje z jej używania. Chciałbym zapłacić raz i mieć spokój z natrętnym ”spamem”. To jest krzywda dla ludzi którzy płacą za aplikacje ( celowo pominąłem piratów ).
Ja tam nigdy nie zainstaluje aplikacji tego typu zarowno na smartfonie jak i na ekranie komputera. Trzeba szanowac innych tworcow za ich ciezka prace. Nawet po drugiej stronie takiego plotkarskiego Pudelka (z nachalnymi reklamami Pop-Up) siedza przeciez kobitki (na umowach i utrzymuja sie z nich), ktore pisza artykuly o nowych majtkach Dody 😉