Mocne wejście T-Mobile z darmowym internetem przez rok, które i tak traci klientów
|
|
- piątek, Sierpień 12, 2016, 4:47
- News
- 3 komentarze
Liczba klientów sieci komórkowej T-Mobile po 2Q/2016 znowu zmalała o 186 tysięcy numerów w porównaniu do poprzedniego kwartału do poziomu około 11,64 miliona użytkowników. To oznacza, że różowy operator wciąż jest najmniejszy z tzw. W4 graczy strukturalnych. Zysk T-Mobile wyniósł z kolei 537 milionów złotych (spadek kwartalny o 16,6%) przy przychodzie 1,5 miliarda złotych (mniejszy o 9,1%).
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
|
  |
![]() |
Oczywiście dalej największą siecią komórkową w Polsce jest Orange z liczbą przeszło 16 milionów klientów. W sumie to nie ma się nawet co dziwić masowemu odpływu użytkowników w T-Mobile. Weźmy na tapetę jego najnowszą promocję z okazji rejestracji numeru (dostępną również w Heyah czy TuBiedronka). Tylko z początku bonus w postaci darmowych 10 GB internetu przyznawanego co miesiąc (do tego dochodzi no limit na rozmowy jednarozowo na 30 dni) i tak przez rok wydaje się bombą.
Największym haczykiem jest konieczność wcześniejszego zasilenia konta sumą od 25 PLN (w T-Mobile) i 20 PLN w Heyah (lub TuBiedronka). Jeśli chcemy korzystać z bonusu 10 GB przez kolejne miesiące to dalej musimy zasilać konto wcześniej nadmienionymi sumami. Jakby to powiedziała młodzież, dno i kilometr mułu. Wszyscy marketingowcy wymyślający tak fatalną promocję są do zwolnienia. Jeśli nadal jednak chcemy ją włączyć to wysyłamy SMSa o treści TAK na numer 80575 już po rejestracji numeru.
(fot. T-Mobile/My mobile)
–
Polski rynek telekomunikacyjny w 2Q/2016:
- Orange (16 696 000 klientów)
- Play (14 420 000 klientów)*
- Plus (11 935 812 klientów)*
- T-Mobile (11 635 000 klientów)
* – dane za 1Q/2016
–
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
3 komentarze do “Mocne wejÅ›cie T-Mobile z darmowym internetem przez rok, które i tak traci klientów”
Skomentuj
Mocne wejście T-Mobile z darmowym internetem przez rok. Ale i tak tracą klientów.
te promocje faktycznie bywają dość skomplikowane, ale ogólnie TM zmierza, z tego, co zauważyłem, do uproszczenia ofert, np. nie naliczają zwyżek do abonamentów, co mi osobiście się bardzo podoba!
T-mobile wprowadzaÅ‚ gÅ‚oÅ›no maÅ‚e bonusiki, a po cichu likwidowaÅ‚ prawdziwe bonusy przy okazji wprowadzajÄ…c masÄ™ drobnych opÅ‚at za wszystko. Co chwila jakieÅ› zmiany, jakieÅ› wymogi aby utrzymać korzystnÄ… taryfÄ™ czy bonusik. Zmuszanie do ciÄ…gÅ‚ych doÅ‚adowaÅ„, choćby tylko do samego utrzymania numeru i pamiÄ™tania o aktywowaniu tego czy tamtego. WystarczaÅ‚ kilku miesiÄ™czny brak Å›ledzenia ich „zasad gry” aby okazywaÅ‚o siÄ™, że pÅ‚acimy krocie, że przepada nam to i owo. Ludzi po prostu zaczÄ™li zauważać, że np. rok utrzymania numeru w prepaid, tych wszystkich opÅ‚at za bonusy jest dużo droższy niż pierwsza z brzegu oferta dowolnej konkurencji, wystarczaÅ‚a chwila nieuwagi w aktywacji tego czy tamtego. UciekÅ‚em z tej sieci wiele miesiÄ™cy temu i z każdym miesiÄ…cem coraz bardziej utwierdzam siÄ™ w przekonaniu, że bardzo dobrze zrobiÅ‚em.