PREMIERA: 100 tysięcy odsłon na YouTube jest warte tylko 4.000 PLN przy stawkach Google (nie AdSense)
|
|
- środa, Listopad 27, 2024, 15:58
- Praktyczne
- 1 komentarz
W branży marketingu internetowego nadchodzi wielkie trzęsienie ziemi. Korporacje zlecające zadania nie są podobno zadowolone z przejrzystości wykonanej pracy przez agencje. W dużej mierze ich działania opierają się na zaufaniu, co do powierzonych obowiązków. Chyba nadchodzi zupełnie nowy model rozliczeń. Tymczasem, gdyby się głębiej zastanowić wcale drogi nie jest ten YouTube.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
![]() |
  |
![]() |
Wiemy już, że milion wyświetleń jest warte 40.000 PLN na platformie wideo należącej do Google. Oczywiście mówimy tu o stawce big techu, a nie drobnych pomniejszonych o jedno zero mniej (w przybliżeniu) w programie reklamowym AdSense dla twórców. Załóżmy więc, że agencja zleci YouTuberowi technologicznemu lokowanie produktu. Naprawdę małe są szanse, że wykręci on wynik 100 tysięcy odsłon i zarobi analogicznie 4.000 PLN.
Zazwyczaj takie lokowania mają mniejsze wyświetlenia rzędu 10-20 tysięcy. Przy stawkach Google oznacza to wynagrodzenie za odsłony na poziomie zaledwie 400-800 PLN. Być może widzowie unikają oglądania wskutek stosownego oznaczenia klipu na YouTube. W przeszłości dla porównania blogerzy finansowi mieli stawkę 6.000 PLN za lokowanie chociażby banku w publikacjach. Zapewne był to skutek renomy budowanej marki.
(fot. MKBHD/My mobile)
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
1 komentarz do “PREMIERA: 100 tysiÄ™cy odsÅ‚on na YouTube jest warte tylko 4.000 PLN przy stawkach Google (nie AdSense)”
Skomentuj
Z tego co pamietam bloger szafranski od finansowego ninja mial stawke 6k PLN za tekst