Cóż za dziwny zbieg okoliczności z równym No Limitem w sieci Play, TuBiedronka i Vectone Mobile
|
|
- wtorek, Kwiecień 9, 2013, 17:47
- Praktyczne
- Dodaj komentarz
Specjaliści do spraw marketingu przez jednych są uważani za cudownych kreatorów sprzedaży, z kolei jeszcze inni mają ich za największych oszustów (stosujących rozmaite pułapki pseudo-promocji dla mniej zorientowanych konsumentów) epoki kapitalizmu opartej na prywatnej własności i wolnej przedsiębiorczości. W tym miejscu zwrócimy uwagę na jedną ciekawą zależność zastosowaną właśnie przez nich w procesie tworzenia ofert sieci komórkowych.
Okazuje się bowiem, że operatorzy Play, TuBiedronka oraz Vectone Mobile mają jeden wspólny mianownik. Jest nim identyczna cena wynosząca 0,50 PLN za dzień, jaką faktycznie musimy zapłacić za możliwość nielimitowanych rozmów w sieci. Owszem, telkomy stosują tutaj promocję jako bonus do doładowania czy też w momencie zakupu innych pakietów. Nie zmienia to jednak faktu, że pieniądze z kieszeni znikają.
Reklama |   |                                                           Czytaj dalej |
![]() |
  |
![]() |
Pierwszy w tej materii był Play ze swoją taryfą Na kartę (zawsze za 0 PLN w sieci). Konsument w takiej sytuacji nie otrzymywał roku ważności konta, tylko znacznie krótsze okresy aktywności połączeń wychodzących. Dla przykładu doładowanie za 50 PLN daje nam u niego 100 dni, co przekłada się na średni koszt dzienny No Limitu w ramach macierzystego operatora 50 PLN : 100 dni = 0,50 PLN. Teraz przejdźmy do drugiego gracza w tej kwestii, czyli odmienionego ostatnio TuBiedronka. U niego zasilenie 30 PLN daje nam 60 dni, co w efekcie oznacza 30 PLN : 60 dni = 0,50 PLN.
Na koniec czas na najnowszą gwiazdę, mianowicie premierowego telkoma Vectone Mobile. U niego po zakupie specjalnych pakietów otrzymujemy (w najlepszym wariancie) w cenie 15 PLN dodatkowo 30 dni nielimitowanych rozmów, co znowu przekłada się na 15 PLN : 30 dni = 0,50 PLN. Ktoś może powiedzieć, że jest to przypadek czy zmowa cenowa. Naszym zdaniem jest to kunszt marketingowców, którzy robią wszystko, by nawet na świetnie brzmiącej promocji zgarnąć swój ukryty przychód. To właśnie dlatego lepsze oferty mają krótszy czas ważności. Żaden z telkomów nie da nam niczego za darmo, choć taki miał być Vectone Mobile.
(fot. Play/TuBiedronka/Vectone Mobile/My mobile studio)
–
Jest to przykład artykułu My mobile PREMIUM. W przypadku wykorzystania tej informacji przez inne serwisy prosimy o podanie źródła w formie linku.
–
Powinny Cię zainteresować również te informacje:
Przygotowane przez
Skomentuj